Module Kwaliteitsverbetering

Met de Module Kwaliteitsverbetering helpen we verzekeraars om een hogere klantwaardering te krijgen door hun klanten beter te bedienen. We stimuleren medewerkersbetrokkenheid en adviseren hoe de efficiency kan worden verbeterd. Dat doen we met een module die gericht is op kwaliteitsverbetering van processen die de klant direct raken. Wij zijn sparringpartner en geven inzicht in de prestaties van de verzekeraar, ook ten opzichte van de markt. 

De Module Kwaliteitsverbetering is een vrijwillige module aanvullend op de verplichte onderzoeken naar de naleving van de kerncodes. Mocht u interesse hebben in de Module Kwaliteitsverbetering, neem dan contact met ons op. U kunt ons e-mailen naar info@toetsingverzekeraars.nl. Wij sturen u graag een offerte voor deelname aan een of meerdere modules.

Voorbeeld Module Kwaliteitsverbetering
Om een beter beeld te krijgen wat de Module Kwaliteitsverbetering inhoudt, kijkt u hier naar de Module Kwaliteitsverbetering bij de Kerncode Gedragscode Klachtbehandeling of leest u hier de ervaringen van Ansvar en DAS.

Inhoud Module Kwaliteitsverbetering

De Module Kwaliteitsverbetering is een aanvulling op elk onderzoek voor de Kerncode Klantbelang. De module is breder en diepgaander op hetzelfde onderwerp. De focus ligt op het waarborgen van de kwaliteit, transparantie en communicatie, leren en verbeteren en de betrokkenheid van het management. U ontvangt na het onderzoek een rapportage met bevindingen en aanbevelingen. Daarnaast presenteren met een videocall de uitkomsten van de module aan het management.

Nadat alle verzekeraars zijn getoetst op een module en op de Kerncode Klantbelang publiceren we een themarapport met good practises. We stellen bovendien een benchmark op van alle deelnemers aan de module. In de benchmark maken we alleen de top 3 bekend (namen and famen); de overige deelnemers blijven anoniem. De deelnemende verzekeraar krijgt wel inzicht in de eigen positie en resultaat. Dit kan desgewenst door de verzekeraar zelf worden gepubliceerd. 

Wij bieden verzekeraars die deelnemen aan de Module Kwaliteitsverbetering:

  • maatwerk in het onderzoek, specifiek gericht op uw organisatie;
  • een jaarlijkse bijeenkomst met workshops die aansluiten bij de verschillende onderwerpen van de modules;
  • voorrang in de planning van onze toetsen.

De aanvullende tijdsinvestering per module beslaat ongeveer een dag.